Компаниите, които произвеждат маркови артикули, уреди и продукти, харчат милиони долари годишно, за да поддържат своя имидж и рекламни дейности. Не по-малко внимание се обръща и на логото. Едно изображение трябва точно и кратко да отразява целите на организацията, нейните ценности и най-добрите качества на нейните продукти. Комбинирането на всички тези характеристики в една картина не е лесна задача. Въпреки това, дизайнери, работещи за известни компании, са се справяли успешно с това в миналото и продължават да го правят днес.
Със сигурност ще ви е любопитно да разгледате първите версии на логата на познати марки. Някои са се променили толкова драстично, че са почти неузнаваеми, а други са сменили само цветове и дребни детайли.
Лого на Apple през 1976 г. и 2022 г.


Първото лого на Apple изобщо не приличаше на световноизвестното лого. Изображението беше истинско произведение на изкуството, което съдържаше много значения. С течение на времето собствениците на компанията разбраха, че такова лого не е подходящо за продажба. След известно време се появи цветна ябълка с хапка, а много по-късно логото придоби по-опростен и скромен дизайн.
Логото на Burger King през 1957 г. и 2022 г.


Лого на Nestle през 1868 г. и 2022 г.


Анри Нестле, основателят на световноизвестната хранителна компания, решава да използва семейния герб като лого. Изобразява гнездо с птици. Любопитно е, че на швейцарския диалект на немски език думата „нестле“ означава „малко гнездо“.
Лого на Canon през 1934 г. и 2022 г.


Лого на марката Puma през 1948 г. и 2022 г.


Лого на Mozilla Firefox през 2002 и 2022 г.


Логото на «Lay’s» през 1932 и 2022 г.


Лого на Nokia през 1871 и 2022 г.


Лого на Fanta през 1940 г. и 2022 г.


Лого на Audi през 1910 г. и 2022 г.


Лого на марката Ford през 1903 г. и 2022 г.


Лого на McDonald’s през 1940 г. и 2022 г.


Първото лого било „Известното барбекю на McDonald’s“ в черно на бял фон. Този дизайн издържаl само 8 години, след което компанията решиla да го промени. Едва през 1961 г. логото започва да придобива разпознаваема форма и придобива буквата „M“ под формата на арка.
Логото на Pringles през 1967 г. и 2022 г.


Логото на Chupa Chups през 1958 г. и 2022 г.


Логото на Sony през 1955 г. и 2022 г.


Лого на марката „Lacoste“ през 1933 и 2022 г.

