Носенето на този цвят кара хората да ви вярват повече

РЕКЛАМА

ЕДНА ПРОСТА ПРОМЯНА НА ОБЛЕКЛОТО МОЖЕ ДА ИГРАЕ ЗНАЧИТЕЛНА РОЛЯ ЗА КАК ВИ ГЛЕДАТ ХОРАТА.

Жена с бял потник

Доверието е един от най-важните градивни елементи за всеки тип връзка. Да поканите някой нов в живота си или да поемете дългосрочен ангажимент не може да се случи, освен ако няма доверие – а на професионалния фронт вашият работодател трябва да ви има доверие, ако поискате голямо повишение. За съжаление хората в САЩ са станали по-малко доверчиви с течение на времето. Социално проучване събира информация за доверието на хората в другите от 1972 г. насам и установи, че хората изглежда се доверяват много по-малко днес, отколкото преди 40 години. Но както се оказва, нещо толкова просто като смяната на дрехите може да промени начина, по който другите хора гледат на вас. И едно скорошно проучване посочи специфичния нюанс, който хората свързват с високи нива на доверие. Продължете да четете, за да разберете какъв цвят може да искате да въведете в гардероба си.


Цветовете, които носим, могат да повлияят на това как хората ни възприемат.

РЕКЛАМА
две жени седнали на диван

Хората използват модата като форма на себеизразяване от векове. И не само това, което носим, но и цветът, който носим, се оказва, че има един от най-мощните ефекти. „Цветът на облеклото ни служи като сигнал за другите; той им казва кои сме“, обяснява модната компания The Good Trade.
Сюзън Ганьон, моден експерт и главен редактор на Costumes Heaven, казва на Best Life, че концепцията е централна за една област на изследване: цветната психология, която се стреми да определи как определени цветове влияят на човешкото поведение. „Нашите мозъци са свързани към сензорни задействания с емоции. Някои задействания подбуждат щастие, други тъга“, обяснява Ганьон. „Като такива, различните цветове предизвикват различни емоционални реакции от нас, като например доверие.“
За щастие, не е нужно да прекарвате времето си в опити да разберете кой цвят е свързан с по-високи нива на доверие, тъй като изследователите вече са посочили отговора в скорошно проучване.


Това е най-надеждният цвят, който можете да носите.

РЕКЛАМА
дрехи в различни цветове

Ако искате да спечелите доверието на хората около вас, това може да се сведе до цвета на ризата ви.
Изследователи от университета Soochow в Китай наскоро се опитаха да „изследят влиянието“ на цветовете на дрехите върху възприятието за доверие, публикувайки своите открития в Международния журнал за инженерни изследвания и технологии (IJERT) през май 2021 г. Изследователите събраха 32 участници и имаха те оценяват нивото на доверие, което изпитват към дигитална фигура, облечена в един и същ бизнес костюм, фотошопиран в различни цветове: червено, жълто, зелено, синьо, лилаво, оранжево, жълто-зелено, синьо-зелено и синьо-лилаво. Според проучването синият цвят, следван от синьо-лилавото, се считат за най-надеждни.
„Тези, които носят сини и лилави дрехи, получават по-високи оценки за доверие“, пишат изследователите.


Синьото често се свързва с положителни черти.

РЕКЛАМА
мъж със синя риза


Дейвид Лий, експерт по цветовете и интериорен дизайнер, казва, че цветове като синьо и лилаво вероятно ще накарат другите хора да ни възприемат като по-надеждни, защото има „положителни асоциации“ с тези нюанси. Например, синият цвят често се свързва с небето, което е „спокойно и ведро“, според Ганьон.
„Така че, когато хората видят други облечени в синьо, мозъкът им го свързва със спокойствието на небето“, казва тя.
Според Лий черти като спокойствие и спокойствие могат да увеличат сигурността, която хората чувстват в другите. „Това спомага за създаването на доверие и вие получавате усещане за сигурност. Предава надеждност“, обяснява той.
Разбира се, можете да изберете да носите синьо във важни ситуации, като например по време на интервю за работа. Но вашето естествено привличане към определени цветове всъщност говори много за това кой сте всъщност. „Цветовете, които избирате да носите, представляват вашите наклонности“, казва Ганьон. „Ние несъзнателно избираме цветове, които отговарят на нашите личности.“


Може да искате да избягвате зеления цвят.

жена със зелена рокля

Проучване сочи цвета на облеклото, който получи най-ниска оценка за доверие: зелено. Този оттенък „обикновено се свързва с мотивирани и амбициозни хора“, според Ганьон. Въпреки че това може да звучи като нещо добро, вероятно ще накара хората да ви видят като много самомотивиран – което не винаги полага най-добрата основа за доверие.
Както отбелязва Лий, зеленият цвят също често се свързва с по-изрично отрицателни черти като измама и алчност. Джесика Катс, моден експерт и лайфстайл писател в Soxy, повтаря, че оттенъкът е свързан с ревност и завист. „Хората го смятат за ненадежден цвят в много култури и традиции“, обяснява тя.

Детски пазар

📣Сайт за безплатни обяви за нови и използвани детски стоки!

Трябва да се прочете

Детски пазар

📣Сайт за безплатни обяви за нови и използвани детски стоки!

Подобни